Asiakaslehti on tehokas tiedotuskanava yrityksen asiakasviestinnässä
Sanonta suomalaisista lukijakansana pitää yhä paikkansa. Kansallisen Mediatutkimuksen mukaan lehtien lukeminen on edelleen kasvanut ja kasvu on suureksi osaksi kaupan asiakaslehtien ansiota.
Asiakaslehtiä luetaan laajasti. Keskimäärin kuluttaja lukee kuutta eri asiakaslehteä ja yritysasiakas viittä. Sisällön kiinnostavuudesta kertoo, että kaikista lukijoista kolme neljästä kertoo lukevansa asiakaslehtien sisällöstä vähintään puolet. Lehden lukuun käytetään keskimäärin 20-30 minuuttia aikaa, lehteä luetaan useammin kuin kerran ja osa niistä myös säilytetään.
Lehdet halutaan lukea paperilta rauhassa keskittyen, kuluttajalehdet kotona ja yrityslehdet työpaikalla. Vaikka asiakaslehdet on tuotettu niitä julkaisevien yritysten näkökulmasta, pidetään lehtien sisältöä luotettavana.
Asiakaslehdet lisäävät brandiuskollisuutta yli 30% ja asiakaslehtien lukijat suhtautuvat brandiin muita myönteisemmin. Valtaosa lukijoista kokee asiakaslehden vahvistavan asiakassuhdettaan ja aktivoivan heitä toimimaan.